torsdag 16. februar 2012

Inside the Box

Fikk en innskytelse om å fotografere elektronisk installasjon i et skap.
Men skapet var låst, og glasset i døra var alt annet enn fritt for støv og fingeravtrykk.
Altså var lys forfra utelukket.
For å sikre kjøling av utstyret, er det kjølespalter i hjørnene av skapet, så dette ble redningen. Blitsen, YoungNuo 462, ble holdt inntil spaltene på venstre side, slik at skapet fikk et innvendig sidelys. Litt justering av blitsstyrken ut fra ønsket blender på min Powershot G11. Radiotrigger Cactus v5.
Rett fra kamera i raw-format:
 Glasset i døra er tilnærmet fritt for refleks, men en liten anelse "ansikt" med blått skyldes min blå jakke. (Dette så jeg ikke før jeg fikk bildet opp på datamaskinen.) Her ville det vært til stor hjelp med svart kartong e.l. med et hull til kamera. Men det hadde jeg ikke. Ikke er det sikkert du ser det, heller, for elektroinstallasjonen inneholder så mange blå punkter i seg selv.
Det kunne sikkert også vært unngått om jeg hadde stått lenger fra skapet, da det er lyset fra blitsen som belyser jakka mi. Dobbelt så langt fra skapet, og lyset på jakka ville vært redusert til en firedel.

Det som overrasket meg, positivt, var at kameraet klarte å fokusere på innmaten i skapet, i stedet for skapdøra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar