onsdag 7. mars 2012

Blitslyset rekker langt...

I vinterferien fikk jeg anledning til å fotografere Hurtigruta ved ka i Berlevåg. Avstanden var stor, nærmere en halv kilometer i luftlinje.
Uten blits blir det som ventet:
-
Så satte jeg SB900 på kameraet. Blitsen var påsatt Better Beamer Flash X-tender. Blitslyset reflekteres fra vannflaten, - i alle retninger pga. krusningene på overflaten.
 
 -
For å dempe refleksene fra vannet, tok jeg av blitsen, holdt den i hånden og rettet den svakt oppover. En positiv effekt av dette, var den blå himmelen. Lyset reflekteres naturlig nok i partikler (luftfuktighet) i lufta.
 
Dessverre gikk Hurtigruta fra kai mens jeg holdt på, derfor "mistet" jeg motivet. Jeg rakk derfor ikke å forsøke en gang til med blitsen vendt mere frem på skipet, for på den måten å få med navnet i baugen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar